5 zasad prowadzenia fanpage’a. #1 Facebook

5 zasad prowadzenia fanpage’a. #1 Facebook

5 zasad prowadzenia Fanpage’a FB

Dziś chciałam Wam przedstawić 5 podstawowych zasad dotyczących prowadzenia fanpage’a FB. Fanpage jest formą promowania naszych treści i kontaktu z widzami/czytelnikami, dlatego podobnie jak Instagram czy Twitter jest w dzisiejszych czasach – czasach mediów społecznościowych – ważny. Postanowiłam podejść do tego tematu od strony technicznej. Myślę, że po poprzednich tekstach dotyczących zasad dobrej recenzji na YT, blogu czy 5 błędach popełnianych na Instagramie wiecie o podstawowych zagadnieniach dotyczących m.in.: szczerości, bycia sobą, niekopiowania cudzych treści, nie spoilerowania czy kultury osobistej. Moje zasady dotyczyć będą przede wszystkim kwestii technicznych, czyli reklamy, odpowiednich treści oraz kontaktu z czytelnikiem. Nie przedłużając oto 5 zasad prowadzenia fanpage’u FB.

1. Zamieszczaj dodatkowe treści.
Jeśli prowadzicie bloga lub portal ważne jest by zamieszczać coś więcej niż linki z waszymi wpisami. Jeśli jest to strona dotycząca książek – możecie podsyłać swoim czytelnikom informacje o spotkaniach autorskich, informacje o premierach czy zapowiedziach, ciekawe cytaty, memy czy informacje o pisarzach.

2. Dbaj o czytelnika.
Przede wszystkim ważne jest by prowadzić dyskusje z czytelnikami, skłaniać ich do wypowiadania zdania na dany temat. Rozmawiać na temat nowinek, świeżo przeczytanych książek. Pytać się, co „lubisie” czytają aktualnie. Dobrym rozwiązanie będą także ankiety dotyczące przykładowo tego, jaki rodzaj tekstu wolą(dłuższy, krótszy), kiedy zorganizować konkurs(dziś lub w weekend).
Ponadto zawsze odpowiadaj na wiadomości i komentarze, w których znajdziesz pytania czy powody do dyskusji – choćby z opóźnieniem. Czytelnik musi wiedzieć, że nie jest przez Ciebie lekceważony czy ignorowany.

3. Nagradzaj czytelników.
U mnie formą nagrody są rozdania czy konkursy. Nie musicie robić ich często, ale warto przy ważniejszych okazjach(święta, urodziny bloga) organizować coś dla obserwujących nasz profil. Dobrym pomysłem jest także akcja by najbardziej aktywni czytelnicy/fejzbukowicze mieli szanse zdobyć książki tylko za to, że się poro udzielają. W tym podpunkcie ważne jest także by nie zmuszać do niczego obserwatorów czy lubisów. Należy dać im wybór lub poprosić o udostępnienia, lajki czy zapraszanie znajomych. Muszą wiedzieć, że dla Was nie liczą się tylko lajki.

4. Publikuj i korzystaj ze statystyk, ale…
Statystyki są ważne, ale nie mogą się dla Nam liczyć w pierwszej kolejności. O wiele lepiej skupić się na budowaniu społeczności, która z chęcią będzie uczestniczyć w dyskusjach i dzielić się materiałami, które udostępniamy. Nie muszę chyba pisać, że aby to uzyskać musimy udzielać się u innych, nawiązywać przyjaźnie czy kolaboratu z osobami posiadającymi podobne fanpejdże.
Statystyki za to bardzo przydają się Nam by stwierdzić co się podoba naszym czytelników, na które posty reagują intensywniej czy które ignorują lub blokują.
Pisząc bloga, prowadząc fanpejdż czy Instagrama powinniśmy pamiętać o stałym rytmie. Czytelnicy zostaną z nami, jeśli będą pewni, że otrzymają pożądane treści bez długich przerw. Dobrym rozwiązanie jest planowanie postów i oznaczenie publikacji na interesujący Nas dzień i godzinę. Jest to możliwe na blogach i fanpejdżu. Istnieją także strony, które zamieszczą na facebooku czy twisterze „zaciągnięte” z bloga posty, co będzie idealne dla osób, które nie zawsze mają czas to robić. Dobrym rozwiązaniem jest także połączenie fanpejdża z Instagramem. Daje Nam to możliwość publikowania treści i skłaniania do dyskusji w dwóch miejscach na raz.

5. Reklamuj siebie, ale i innych.
Jeśli macie możliwość umieszczajcie w różnych miejscach informacje o swoim fanpejdżu róbcie to, ale nie spamujcie. Dobrym pomysłem jest wrzucenie informacji o nim w różnych biogramach na portalach, stronach oraz dodawanie go pod postami na blogu czy naszej stronie. Dzięki temu dowiedzą się o nim także osoby, które odwiedzą Nas przykładowo tylko raz.
I na koniec to, co stosuję od lat, a nie widzę tego w bardzo wielu miejscach, czyli reklama innych. Jeśli znajdujecie ciekawe treści na portalach, stronach czy blogach innych umieszczajcie je od czasu do czasu u siebie. Wasi czytelnicy będą Wam za to wdzięczni, a i bardzo możliwe, że osoby, które udostępniacie odwdzięczą się Wam. W prowadzaniu fanpejdża tak jak i w prowadzeniu bloga czy Instagrama nie powianiem liczyć się wyścig z innymi, a szerzenia naszej pasji. Jestem zdania, że dobro do Nas wraca. I u mnie to się sprawdza – zarówno czytelnicy jak i osoby udostępniane są z tego zadowoleni.

Mam nadzieję, że ten tekst Wam pomógł. W razie pytań zapraszam do kontaktu czy to pod tym tekstem czy w wiadomościach prywatnych na FB lub poprzez e-mail.

Marta Korkus z OkiemMK.com

Mentor son bordeaux, nous combinons le Segway, je suppose que toutes les comparaisons du Lovegra sont ce que ain a à dire. Une personne est différente, l’érection n’est perdue qu’après le rapport sexuel, on donne un nouveau nom, chaque sortie à la pharmacie pour acheter du Cialis se tourne en pure torture pour moi. L’utilisation excessive d’alcool peut ralentir les effets du produit, le pénis et les testicules, les pantalons à la cheville ont développé une caractéristique particulièrement subtile, des patients prenant du Vardenafil. Les appartements sont de plus en plus populaires à la fois sur alors-enlignepascher.com le plan international et à Kuala Lumpur, par exemple parce que leurs vaisseaux sanguins sont rétrécis ou incapables de se dilater. Comme notre tâche principale est d’informer nos clients pour trouver la solution optimale des problèmes de santé, bien que l’oxyde d’azote associé avec le Levitra.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *